forts. på Andorra dag 1/ cont. Andorra day 1

Efter att vi hade skidat i ett antal timmar var vi tvugna att bege oss tillbaka till mötesplatsen som var en bar kallad Avalanche som skolan hade hyrt där vi skulle få våra rum. Dock hade dom andra inte direkt bråttom dit och vi blev lite försenade ehehe.
 
After we had been skiing for a couple of hours we had to head back to the meeting spot or place which was a bar called Avalanche. The school had hired this place and at a certain time we were going to get our rooms. The other ones I was skiing with was not in a hurry to the meeting place though so we got a little bit delayed ehehe. 
 
 
Hotellet hmm... vad ska jag säga om det ja haha. Det var ett apartmenthotel och det var nog ett eller ja det var nog det sämsta hotellet jag någonsin bott på. Den första kvällen när vi skulle duscha tog det varma vattnet slut efter att bara en person hade duschat så vi var tvugna att koka upp varmt vatten. Sen tog det även väldigt lång tid att koka upp vattnet eftersom spisplattorna var så slöa.
 
Sen hade hotellet ingen wifi heller, trodde alla hotell hade det nuförtiden. Det fanns inga täcken utan bara filtar och väldigt små kuddar. Fastän hotellet var rätt kasst var det ändå rätt komiskt på något sätt och vi spenderade ju inte mycket tid på rummet heller förutom att sova och duscha så var inte värsta dealen. 
 
 
 The hotel in fact was one of the worst hotels or the worst actually that I´ve been living at. The first evening when we were going to shower the warm water disappeared so we had to boil water but the stowe was really slow so it took forever before the water got warm. 
 
The hotel didn`t have WIFI either. I thought all hotels had that nowadays. At the room there were no duvets either only blankets and really small cushions. Although the hotel was not the very best it was still quite comical in a way and we didn`t spend much time at the room. Just sleeping and showering so it was not a big deal that the room was bad. 
 
 På restaurangen, tror nog alla kan se hur sömnig jag är på bilden haha. At the restaurant, think everyone can see how sleepy and tired I am at the picture haha. 
 
Vi gick och åt ganska sent för det tog så länge för dom andra att bli klara eller för dom var det ju inte sent att äta eftersom dom är franska och annars äter middag vid 8-10 på kvällen med. Men för mig är det sent att äta middag allt efter sju, även för Sidi som är från Kina. Kan inte äta mycket efter åtta för min kropp kan inte smälta det och jag börjar må väldigt illa, så har lärt mig att jag inte ska äta kraftiga saker såsom kött och potatis. Sallad funkar och lite bröd typ haha. 
 
We went to eat quite late because it took so long time for the others to get ready or for them it was not at all late to eat because they were all french except Sidi. They eat usually dinner between 8-10 so nothing unormal for them but for me it`s late to eat dinner after seven, also for Sidi who is chinese. I can`t eat much after eight because my body can`t handle it and I start to feel really sick, so I´ve learnt to not eat heavy food such as meat and potatoes and whole meals. Salad works and a piece of bread haha. 
 
 Sidi and Audrey
 
Restaurangen vi gick till var mysig men hade inte den bästa maten eller det jag tog va iaf inge speciellt. Tyckte dom tog lite överpris för maten. Betalade 12 euro nånting för kyckling med pommes och sallad. Pommesen va dessutom kall. Aja på restaurangen va jag så trött haha att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Hade vart ute kvällen före och kom hem sent och hade haft skola på morgonen så efter restaurangen duschade jag och gick och la mig. 
 
The restaurant we went to had a cosy interior but the food sadly wasn`t the best or at least not the dish I ordered, chicken with fries and salad. I thought you had to pay too much for the food. I payed 12 euros something for the dish and it was nothing special. The fries were cold aswell when I got the food.
Anyways at the restaurant I was so tired that I barely could hold my eyes open haha. I had been out the evening before and came home late and have had school in the morning so after the restaurant I went back to the hotel to shower and sleep. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback