Andorra dag/day 1

Nu är en veckas lov över och imorron är det tillbaks till skolan igen som gäller. Veckan har verkligen gått jättefort, dagarna bara rusa iväg. Hade verkligen en superkul och lärorik vecka med toppen skidning och en massa härligt folk. Saknar det redan massor haha :) 
 
The week of winterholiday is over and tomorrow it`s back to school again. The week passed by so fast, the days were just rushing by. Had a really fun week with a lot of great skiing and awesome people. I´m already missing it so badly haha :)   
 
Tänkte jag skulle beskriva skidresan lite mer här nedanför nu. Thought I would describe the ski trip little bit more down below. 
 
Bussfärden från La Rochelle ner till Andorra startade redan på Fredagskvällen vid klockan elva. Resan dit tog ca 9 timmar. Det var bra att vi åkte under natten för då kunde man sova så gott det nu gick och det gick även lite fortare då. Kunde iaf sova ett par timmar.
 
Halva första dan va lite tråkig eftersom det va så mycket väntante. Vänta på att vi kunde gå och hämta ut våran skidutrustning, vänta på att kunna checka in på hotellet... 
 
Bild tagen från ett köpcentrum i Andorra. Pic taken from a shopping mall in Andorra
 
The busjourney from La Rochelle down to Andorra started already on Saturday evening at elevon o`clock. The journey took about nine hours. It was good we were driving there during the night though because then you were able to sleep and the journey thereby went quicker. I was sleeping for a couple of hours.
 
Half of the first day was little bit boring because it was so much waiting. Waiting for that we could go and pick up our skis and equipment, checking in at the hotel... 
 
 Jag och Sidi utanför någon slags igloo bar. Me and Sidi outside some kind of igloo bar. 
 
Efter att vi hade fått våran skidutrustning, vi var bland dom sista att få hämta ut våra liftkort och utrustning suck så vi var tvungna att vänta länge for vi direkt för att skida. 
 
After we had got our skiis, we were among the last one to get our skipasses and equipment sigh so we had to wait quite long we went directly skiing. 
 
 
 
Eftersom det var fem år sedan sist som jag skidade slalom och inte i närheten utav lika stora backar som i Andorra, har förstås skidat men längdskidåkning då eftersom det kan man göra var jag bor var jag lite ringrostig hehe.
 
Because it was five years since I last were skiing slalom and not close to as in such as big slopes as Andorra has, have ofc been skiing but crosscountry then because that you could do where I live I was a little bit rusty ahaha.  
 
 
Har ingen aning om i vilken backe vi började men tror det var en röd, vilket betyder att den e mellansvår. Vi alla (Audrey, jag och Shinn) följde Alizee som har skidat sen hon var tre. Vi åkte också i två svarta backar ahaha, vilka e dom mest svåra om man inte åker offpist då förstås. En svart backe tog vi och åkte i utav misstag ehehe och den andra skidade vi i tillsammans med Alizee men hon sa först när vi var nere att det var en svart backe vi hade åkt i annars skulle vi blivit rädda sa hon om vi visste. 
 
Aja kom iaf ner överlevande från de svarta backarna utan några brutna ben eller nåt ;) Dock föll jag ett antal gånger i den ena och i den andra var Alizee och Audrey tvugna att guida och hjälpa mig så att jag kunde åka vidare eftersom det var så isigt på ett ställe så jag visste inte hur jag skulle göra. 
 
 
Har ingen aning om i vilken backe vi började men tror det var en röd, vilket betyder att den e mellansvår. Vi alla (Audrey, jag och Shinn) följde Alizee som har skidat sen hon var tre. Vi åkte också i två svarta backar ahaha, vilka e dom mest svåra om man inte åker offpist då förstås. En svart backe tog vi och åkte i utav misstag ehehe och den andra skidade vi i tillsammans med Alizee men hon sa först när vi var nere att det var en svart backe vi hade åkt i annars skulle vi blivit rädda sa hon om vi visste. 
 
Aja kom iaf ner överlevande från de svarta backarna utan några brutna ben eller nåt ;) Dock föll jag ett antal gånger i den ena och i den andra var Alizee och Audrey tvugna att guida och hjälpa mig så att jag kunde åka vidare eftersom det var så isigt på ett ställe så jag visste inte hur jag skulle göra.
 
Have no idea in which slope we started but I think it was in a red one, which means that it has a difficulty that is somewhere in the middle. We all (Audrey, me and Shinn) followed Alizee who has been skiing since she was three. We were also going in two black slopes ahaha, which are the most difficult ones if you`re not going offpist then ofc. A black slope we took by mistake ehehe and the other one we were skiing in together with Alizee but she told us first when we where down that we`ve been skiing in a black one. We would have been scared she said if we have known it was a black one. 
 
Well at least I came down surviving with no broken bones or so ;) no just kidding it was not that bad. I fell a couple of times and in the other black slope Audrey and Alizee had to guide and help me because I didn`t know how to do at one spot because it was so icy. 
 
 
 
 
 
 





Josephine

Mysigt !
Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen! Kram<3

Svar: Tack så mycket Josephine, detsamma! Kramizar! <3
None None

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback